Kordić ‘isplela’ potpis, Crtalić ‘otkrio’ Sisak
Prošlog je petka u križevačkom Klubu kulture u sklopu 6. Culture Shock Festivala održana večer suvremene umjetnosti s performansom i video-projekcijom. U prvom dijelu večeri mlada profesorica likovne umjetnosti Ksenija Kordić izvela je performans pod nazivom “Pseudonim”, a zatim je akademski slikar Marijan Crtalić predstavio dvadesetminutni dokumentarni film “Industrijski raj”. Programski je večer vodila umjetnička direktorica festivala Sonja Mrnjavčić.
Uz glazbenu podlogu Nicka Cavea, Kordić je čekićem i čavlima na drvenoj površini, a zatim i crvenim koncem, izvela rad kojim problematizira odnos umjetnika i tržišta, odnosno ljudskog poimanja umjetnosti, posebno likovne. Isplevši u dvadesetak minuta vlastiti autogram na zidu, umjetnica je dočarala trenutak u kojem, prema njenim riječima, ime autora postaje važnije od samog rada, što je trenutak kada umjetnost umire.
Crtalićev dokumentarac dio je njegovog višegodišnjeg istraživačkog projekta “Nevidljivi Sisak”, kojim umjetnik sustavno radi na rehabilitaciji kulturne baštine rodnog grada. Nagrađeni film u produkciji kuće Fade In predstavlja zaboravljenu baštinu nastalu suradnjom radnika i umjetnika u okviru likovnih kolonija u sisačkoj Željezari 70-ih i 80-ih godina prošlog stoljeća. Radi se o danas svega tridesetak zapuštenih i oštećenih skulptura na javnim površinama radničkog naselja Željezare, koji na određen način dijele sudbinu tisuća otpuštenih radnika.
I Kordić i Crtalića križevačka je likovna publika već imala prilike susresti na Culture Shock Festivalu 2007. godine, doduše ne uživo već na plakatima Vlaste Delimar, gdje su se s autoricom fotografirali kao autentični “Hrvatski proizvod”. S kolegama također znaju sudjelovati na međunarodnom festivalu performansa “Štaglinec – moja zemlja” koji Delimarova svakog ljeta organizira na obiteljskom imanju u blizini Koprivnice.
Komentari su zatvoreni.