Koncert Zlate Životić u malom ‘Lisinskom’
U sklopu ciklusa Mladi u Lisinskim i 45. tribine Darko Lukić, u ponedjeljak 6. veljače, u Maloj dvorani Vatroslav Lisinski nastupila je Križevčanka Zlata Životić. Čembalistica Zlata Životić prva je u Hrvatskoj završila postdiplomski studij usavršavanja na ovom baroknom instrumentu. Mentorica joj je na svim razinama studija bila Višnja Mažuran, umjetnica koja je prva započela afirmaciju čembala u Hrvatskoj. Životić je otad nastavila doprinositi promociji čembala i posebnosti muziciranja na tom instrumentu, bilo održavanjem vlastitih koncerata, solističkih i komornih, bilo pedagoškim radom u križevačkoj Glazbenoj školi, gdje je od ove godine mentor i svom prvom srednjoškolskom učeniku čembala. Glazbena škola Alberta Štrige je među rijetkima u Hrvatskoj koja posjeduje vlastito čembalo, a velik dio zasluge za njegovo nabavljanje pripada upravo profesorici Životić.
Ciklus, odnosno tribina Darko Lukić, nosi ime prerano preminulog hrvatskog pijanista i posvećena je mladim, nedovoljno afirmiranim nadarenim glazbenicima. Nastavila se na tradiciju Vjesnikovih nagrada za mlade glazbenike koje su se u Zagrebu održavale od 60-ih godina, a danas ju organiziraju Hrvatsko društvo glazbenih umjetnika i Koncertna dvorana Vatroslav Lisinski. Osim što samo sudjelovanje znači veliko priznanje mladom glazbeniku, po završetku svake Tribine, u travnju, izabire se i nagrađuje najuspješniji glazbenik. Zanimljivo je da je na ovoj Tribini prije nekoliko godina već sudjelovala jedna Križevčanka, gitaristica Tamara Perc.
Zlata Životić predstavila se u Lisinskom opsežnim programom sastavljenim od skladatelja iz razdoblja baroka (Johann Sebastian Bach, Jean Philippe Rameau), pretklasike i klasike (dvojica Bachovih sinova: Johann Christian Bach i Carl Philipp Emanuel Bach, te Joseph Haydn) i jednog domaćeg skladatelja iz 20. stoljeća, Nikše Njirića. Svoju pripadnost krugu nadarenih mladih glazbenika Životić je dokazala visokom tehničkom spremnošću, uvjerljivom izvedbom programa i karaktera stavaka i umijećem izvođenja najrazličitijih baroknih ukrasa. Možda najdomljivije na koncertu, bile su izvedbe vrlo zahtjevne Kromatske fantazije i fuge J. S. Bacha i Suite J. P. Rameaua. Unatoč vrlo nepovoljnim vremenskim prilikama, koncertu je, osim zagrebačkih, prisustvovao i velik broj križevčkih slušatelja.
Komentari su zatvoreni.