Josip Konfic nastupio u lutkarskoj predstavi na otvorenju 29. Muzičkog biennalea Zagreb
Zagrebačko kazalište lutaka (ZKL) ove godine je nastavilo uspješnu suradnju s Muzičkim biennaleom Zagreb i redateljem Reneom Medvešekom, ovaj put premijerom predstave “Žabica kraljica” na samom otvorenju 29. Muzičkog biennalea Zagreb, u subotu 22. travnja 2017. godine. Među glumcima u predstavi je i križevački perkusionist i profesor udaraljki Josip Konfic. U predstavi još glume Daniela Čolić Prižmić, Marina Kostelac, Matilda Sorić, Branko Smiljanić i Adam Skendžić uz sljedeće glazbenike: Marija Lešaja (sopran), Sanja Vrsalović (klavir) i Gustav Barišin (kontrabas).
– Biennale je otvoren predstavom “Žabica kraljica” u režiji Rene Medvešeka i suvremene skladateljice Sare Glojnarić, bilo mi je to svakako zanimljivo i nadasve zabavno kazališno iskustvo uz izvrsnog redatelja i talentiranu mladu skladateljicu, istaknuo je Konfic.
Dramski predložak za ovaj jedinstveni autorski projekt, koji spaja suvremenu glazbu i lutkarstvo, hrvatska je narodna bajka Žabica kraljica. Ta narodna priča govori o žabici, koja se rodi bračnome paru što do tada nije mogao imati djece, te o kraljeviću koji se čuvši njezinu pjesmu zaljubio u nju, bez obzira na njezino žablje obličje. Ova predstava prava je prilika za upoznavanje djece s mudrom narodnom bajkom iz bogate hrvatske riznice, ali i sa suvremenom glazbom, koja će im proširiti horizonte i nakratko ih izvesti iz svijeta prepunjena sladunjavim i banalnim ritmovima i melodijama.
Rene Medvešek, koji potpisuje režiju i dramatizaciju, u ovoj je priči prepoznao i maštovitu metaforu o moći glazbe (pjesme) i važnosti sluha, koji treba njegovati i kao put do tuđe duše, i kao put u svijet glazbene umjetnosti. Sara Glojnarić autorica je glazbe, a slovi kao jedna od najdarovitijih suvremenih hrvatskih skladateljica i glazbenica te laureatkinja važnih međunarodnih natjecanja, čija su djela već praizvedena u Njemačkoj, Austriji, Sloveniji, Španjolskoj, Argentini, Poljskoj i Hrvatskoj. Autor lutaka i scenografije je Danijel Srdarev, a oblikovatelj svjetla Sven Čustović.
Iz kritike Igora Tretinjaka za matica.hr/Vijenac, koju je prenio kritikaz.com: “Predstava “Žabica kraljica”, nastala koprodukciji ZKL-a i Muzičkog biennalea, pokazala je da se lutka puno bolje, slobodnije i poletnije osjeća uz glazbu, nego uz riječi, pokazavši i da se ZKL može odmaknuti od svoje okamenjene poetike… U susretu tradicije i avangarde, na našu sreću, pobijedila je potonja te smo dobili najbolju ZKL-ovu predstavu posljednjih nekoliko sezona, predstavu koja se u potpunosti uspjela izvući iz čvrstog obruča dosadašnje ZKL-ove poetike i uzletjeti u vrlo privlačne i poetične visine…
… Glazbeno i scenski vrlo privlačni i zanimljivi bili su i Josip Konfic na udaraljkama te Gustav Barišin na kontrabasu i Sanja Vrsalović na klaviru. Glazbeni kvartet cijelim je tijekom odlično kontrolirao predstavu, uranjajući u vizualnu igru, preplećući se s njom, prateći je i vodeći, prepuštajući joj se i uznoseći je.”
Body percussion radionica za djecu
U sklopu biennalea, nakon nakon izvedbe predstave “Žabica kraljica”, u Zagrebačkom kazalištu lutaka je održana i body percussion radionica za djecu. Djecu od 6 do 14 godina kroz to zanimljivo glazbeno iskustvo proveo je Josip Konfic, diplomirani udaraljkaš i član izvođačkog ansambla predstave. Predškolci i osnovnoškolci su doznali kako vlastito tijelo koristiti kao pravi glazbeni instrument.
– Ideja ove radionice je bila osvijestiti glazbeni puls, razlikovati vrste tempa svirajući razne ritmove iz popularne glazbe i stvarati vlastite improvizacijom, naveo je Konfic, zadovoljan odazivom dvadesetpetero djece kojim su popunili kapacitet radionice.
Body percussion tehnika sviranja specifična je upravo zbog oponašanja seta bubnjeva I raznih udaraljka. Kako bi se postigla vibracija instrumenta, zvukovi se proizvode udaranjem, grebanjem i trljanjem. Korištenjem body percussion pristupa iste se tehnike prenose na vlastito tijelo, a zanimljivi se ritmovi stvaraju udaranjem nogama o pod, rukama po prsima i koljenima, pljeskanjem, pucketanjem prstima te raznim drugim radnjama.
Biografija Josipa Konfica
Josip Konfic rođen je 1985. u Koprivnici. Diplomirao je udaraljke na Muzičkoj akademiji u Zagrebu kod profesorice Ivane Bilić i profesora Igora Lešnika. Sudjelovao je na mnogim državnim natjecanjima u različitim kategorijama (solist, komorni sastavi, skladateljski rad) te međunarodnim udaraljkaškim festivalima i natjecanjima u Austriji, Sloveniji, Poljskoj, Argentini, Urugvaju, Kini, Švedskoj, Francuskoj, Belgiji, Porto Ricu, Koreji, Mađarskoj i Srbiji.
Od studentskih dana surađuje sa Simfonijskim orkestrom HRT-a, Zagrebačkim solistima, Hrvatskim baroknim ansamblom, Zagrebačkom filharmonijom, orkestrom Hrvatskog Narodnog Kazališta u Zagrebu, Rijeci i Splitu, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, mandolinskim orkestrom Sanctus Domnio, ansamblom za ranu glazbu Minstrel i dr. Vodio je udaraljkaške seminare i radionice na ljetnom glazbenom kampu u Tinjanu, Križevcima, Bjelovaru te Murskoj Soboti.
Član je udaraljkaškog kvarteta „BOOMerang”, a kao član udaraljkaškog ansambla „biNg bang“ dobitnik je posebne rektorove nagrade Sveučilišta u Zagrebu za nekoliko značajnih inozemnih gostovanja u Kini, Švedskoj i Francuskoj za akademsku godinu 2008./2009. te I. nagradom SUMMA CUM LAUDE na europskom natjecanju u Neerpeltu u konkurenciji 96 ansambala.
U suradnji s produkcijskim odjelom Djeca i mladi HRT, 2014. godine snima pet glazbeno – obrazovnih emisija o udaraljkama „Notica“, a godinu kasnije postaje stručni asistent na Ivana Bilić Marimba Week-u u Samoboru kao i predstavnik Hrvatske u radu povjerenstva na međunarodnom natjecanju udaraljki u organizaciji Udruženja muzičkih i baletskih pedagoga Srbije u Beogradu.
Konfic je surađivao s brojnim estradnim izvođačima, kao što su Jelena Radan (album Voyage), Kopito (album Vida), BJUZ, Ljetno Kino i dr., a trenutno radi kao nastavnik udaraljki u glazbenoj školi Pavla Markovca u Zagrebu te u glazbenoj školi Alberta Štrige u Križevcima. Šestu godinu zaredom organizira festival pod nazivom „Večeri udaraljkaša u Križevcima”, a posljednje dvije godine i međunarodno natjecanje „Sonus”.
Skladateljski opus za udaraljke: „Odiseja” (2011.), suita za komorni sastav, zbor i udaraljkaša, „That’s the spirit” (2013.) za četveroglasni zbor i udaraljkaša te „PROXIMA B” (2017.) za solo udaraljkaša i tamburaški orkestar.
Komentari su zatvoreni.