Pula PROfessional – prilika za edukaciju i umrežavanje filmskih profesionalaca
U sklopu 64. Pulskog filmskog festivala održava se Pula PROfessional, specijalizirani program za filmske profesionalce i one koji će to tek postati. Program obiluje panel diskusijama, predavanjima, promocijama knjiga i novih audio-vizualnih ostvarenja. Ove je godine tema programa Promocija i distribucija hrvatskog i europskog filma, a izbornik ovogodišnjeg programa je Mario Gigović.
Pula PROfessional je u ponedjeljak započeo predavanjem ”Popularne teme i motivi u europskim studentskim filmovima” Berta Beyensa, predsjednik GEECT-a, Europske grupacije filmskih i TV škola, regionalne asocijacije CILECTa (Svjetske organizacije filmskih i televizijskih škola) iz Belgije, a nastavio s okruglim stolom u organizaciji HRT-a na temu “Televizija kao medij umjetnika: Predstavljanje projekta Nove kolekcije”.
Strategije plasmana filma Zvizdan u zemlji i inozemstvu: Studija slučaja
Svaki se novi film na svjetskom tržištu bori s nekoliko desetaka tisuća naslova koji izlaze te godine – osigurati vidljivost gotovo je nemoguć zadatak. Otuda proizlazi potreba za stvaranjem svijesti o budućem filmu dok je još u fazi razvoja. Uz nimalo lagan zadatak razvoja i produkcije projekta, neophodno je sustavno raditi na njegovoj vidljivosti, i na domaćem i na međunarodnom tržištu. Zvizdan Dalibora Matanića film je koji je imao izuzetan festivalski put, izrazitu vidljivost i značajnu međunarodnu prodaju.
Ankica Jurić Tilić otvorila je drugi dan programa Pula PROfessional 2017. Prezentacijom studije slučaja filma Zvizdan Dalibora Matanića, Jurić Tilić je primjerom pokazala na koji način u praksi funkcioniraju procesi razvoja reputacije projekta od filmske ideje do realizacije. Na primjeru Zvizdana na zanimljiv je način predstavljen put ovog filma kroz razvoj i financiranje, produkciju, festivalsku promociju i distribuciju.
Predstavila je i način na koji se oblikuju ključni materijali filma koji služe promociji i distribuciji filma. Istaknula je ulogu producenta u promociji i distribuciji filmova, naglasivši budućim profesionalcima kako je važna njihova inicijativa i angažman u promociji kroz sve faze produkcije filma.
Nikša Sviličić: Programiranje igranog filma 1 i 2
U podne je na Giardinima održana promocija knjiga “Programiranje igranog filma 1 i 2” autora Nikše Sviličića. Ova komunikacijska studija daje inovativan osvrt na semiotičko-narativne elemente scenarija koji potiču gledanost igranog filma. Postavljajući i provjeravajući hipoteze koje ekspresivnost semiotičko-naracijskog scenarističkog izraza koreliraju s recepcijom publike hrvatskoga igranog filma knjige – Programiranje igranog filma 1 i 2 daju znanstveni odgovor na pitanje kako napraviti igrani film koji će „osvojiti“ publiku.
Sviličić je istražio i analizirao koliko pojedini motivi i emocije utječu na gledanost i uspješnost filmova u pogledu nagrada na Pulskom filmskom festivalu. Knjige pokazuju u kojoj mjeri određeni narativno-semiotički filmski motivi posredno i/ili neposredno koreliraju s izvjesnošću uspjeha hrvatskoga dugometražnog filma u TV i kinodistribuciji
Autor je istražio utjecaje preko 100 različitih motiva, poput ljubavi, samoubojstva, globalnih problema, bogatstva, siromaštva, temeljnih filmskih emocija (sreća/tuga/strah/ljutnja), redoslijeda prikazivanja na Pulskom filmskom festivalu te financiranja i produkcijskih aspekata. Knjige su predstavili autor Nikša Sviličić, predstavnica izdavačke kuće Funditus – Tajana Obradović te moderator Mario Gigović.
Komentari su zatvoreni.