Dašak suvremenog plesa na 14. Culture Shock Festivalu
U subotu, 24. ožujka 2018. u Podrumskoj dvorani Hrvatskoga doma u Križevcima u sklopu 14. Culture Shock Festivala održana je plesna predstava “Nacrti” autorskog kolektiva mladih plesnih umjetnica Antonije Dorbić, Marte Krešić, Lane Šprajcer i Danijele Vukadinović. Mlade autorice čine prvu generaciju studentica suvremenog plesa na zagrebačkoj Akademiji dramskih umjetnosti, a križevačkoj publici dočarali su ples i plesnu koreografiju kao dokumentirani niz postupaka stvaranja i načina rada u plesnoj umjetnosti.
Služeći se nacrtima, skicama i bilješkama plesačice tijekom izvedbe sastavljaju i rastavljaju stvari u privremene i nesvrhovite instalacije u prostoru te prema istim principima sastavljaju i rastavljaju kretanje tijela u radu i plesu. Nacrti potencijalnih principa prema kojima se stvari i plesovi organiziraju u izvedbi postavljeni su u prostoru dostupni gledateljima za promatranje. Tako su mlade plesne umjetnice, osim same pozornice, kao izvedbeni (“izložbeni”) prostor za Nacrte koristili i dio Podrumske dvorane za publiku.
U opisu predstave stoji da se temelji na preispitivanju odnosa stvari i tijela, rada koji proizvodi stabilne i stalne produkte te rada koji proizvodi ples – koji je u tom smislu neproduktivan, nestalan i prolazan. U vremenu kapitalističke valorizacije umjetničkih produkata te s obzirom na recentno ukidanje autonomije plesne umjetnosti u Hrvatskoj (pripajanje Zagrebačkog plesnog centra ZKM-u), plesna predstava Nacrti poetički i politički problematizira status i valorizaciju rada u plesnoj umjetnosti u suvremenom društvu.
Koncept i koreografija: Antonia Dorbić. Izvedba i koreografija: Marta Krešić, Lana Šprajcer i Danijela Vukadinović. Oblikovanje zvuka: Luka Gamulin. Video: Toni Mijač. Animacija: Katrin Novaković. Grafički dizajn: Roko Jurjević. Fotografija: Mario Dragičević. Produkcija: Karla Abramović. Predstava je podržana od strane Ministarstva kulture u 2017. godini, a premijerno je izvedena 12. lipnja 2017. godine u Laubi – kući za ljude i umjetnost. Ova je prva izvedba suvremenog plesa na Culture Shock Festivalu nakon 2013. kad je na istom festivalu plesni performans “Iwaly” izvela suvremena hrvatska plesačica i koreografkinja Selma Banich.
Antonia Dorbić (Šibenik, 1991.) završila je studij Suvremeni ples – izvedbeni smjer pri Akademiji dramske umjetnosti te MA studij Kiparstvo pri Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Tijekom studija dobitnica je dviju Dekanovih nagradi za plesne izvedbe, Rektorove nagrade za koreografiju Slijed događaja, austrijske nagrade za Mlade europske umjetnike i Rotary stipendije za izvrsnost u umjetnosti. Sudjelovala je u nekolicini grupnih izložbi te jednoj u Austriji.
Posljednji semestar studija plesa završila je u Danish National School of Performing Arts u Kopenhagenu, Danskoj.
Od siječnja 2017. djeluje u neformalnom autorskom kolektivu s plesnim umjetnicama Martom Krešić i Lanom Šprajcer. Njihova prva autorska predstava Nacrti, podržana od strane Ministarstva kulture Republike Hrvatske, premijerno je izvedena u lipnju 2017. u Laubi – kući za ljude i umjetnost, a u listopadu gostuje na međunarodnom festivalu Diskurs u Giessenu, Njemačkoj. Također, kolektiv sudjeluje u 57. Međunarodnom dječjem festivalu u Šibeniku s interdisciplinarnom radionicom pokreta Tijela i stvari za djecu u dobi od 6-14 godina.
Kao plesačica sudjeluje u radu na plesnoj predstavi Familija, koreografkinje Roberte Milevoj, premijerno izvedenoj u rujnu u Zagrebačkom plesnom centru.
Marta Krešić (Zagreb, 1991.) završila je Školu suvremenog plesa „Ana Maletić“, sudjelovala u Dance intensive programme u Tanzfabriku, Berlinu te završila studij Suvremeni ples – izvedbeni smjer pri Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Završnom koreografijom Prostori bez ulaza gostovala je na Barutana 016 festivalu u Osijeku. Tijekom studija primila je Rektorovu nagradu za rad i izvedbu u kolektivnom autorskom projektu Šavovi, dvije Dekanove nagrade za plesne izvedbe te Erasmus+ program stručne prakse u interdisciplinarnoj umjetničkoj organizaciji Tilt u Amsterdamu. Njeni su studentski koreografski radovi sudjelovali u programima festivala Platforma HR u Zagrebu i Monoplay festivala u Zadru. Radi kao plesna pedagoginja s djecom i mladima u Centru KNAP.
Od siječnja 2017. djeluje u neformalnom autorskom kolektivu s plesnim umjetnicama Antoniom Dorbić i Lanom Šprajcer. Njihova prva autorska predstava Nacrti, podržana od strane Ministarstva kulture Republike Hrvatske, premijerno je izvedena u lipnju 2017. u Laubi – kući za ljude i umjetnost, a u listopadu gostuje na međunarodnom festivalu Diskurs u Giessenu, Njemačkoj. Također, kolektiv sudjeluje u 57. Međunarodnom dječjem festivalu u Šibeniku s interdisciplinarnom radionicom pokreta Tijela i stvari za djecu u dobi od 6-14 godina.
Lana Šprajcer (Zagreb, 1992.) završila je preddiplomski studij Komparativne književnosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu te studij Suvremeni ples – izvedbeni smjer pri Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu.
Tijekom studija dobitnica je dviju Dekanovih nagradi za plesne izvedbe te Rektorove nagrade za plesnu izvedbu i rad na kolektivnom autorskom projektu Šavovi. Njeni su studentski koreografski radovi sudjelovali u programima festivala Platforma HR u Zagrebu i Monoplay festivala u Zadru, a povijesni i teoretski eseji o plesnoj umjetnosti objavljivani na webu plesnascena.hr. Studij je završila teorijskim radom pod mentorstvom dr.sc. Une Bauer. Po završetku studija u sklopu programa Erasmus+ obavljala je stručnu praksu u interdisciplinarnoj umjetničkoj organizaciji Tilt u Amsterdamu, Nizozemskoj.
Od siječnja 2017. radi u neformalnom autorskom kolektivu s plesnim umjetnicama Antoniom Dorbić i Martom Krešić. Njihova prva autorska predstava Nacrti, podržana od strane Ministarstva kulture Republike Hrvatske, premijerno je izvedena u lipnju 2017. u Laubi – kući za ljude i umjetnost, a u listopadu gostuje na međunarodnom festivalu Diskurs u Giessenu, Njemačkoj. Također, kolektiv sudjeluje u 57. Međunarodnom dječjem festivalu u Šibeniku s interdisciplinarnom radionicom pokreta Tijela i stvari za djecu u dobi od 6-14 godina.
Kao plesačica sudjeluje u radu na plesnoj predstavi Familija, koreografkinje Roberte Milevoj, premijerno izvedenoj u rujnu u Zagrebačkom plesnom centru.
Danijela Vukadinović (Zagreb, 1990.) završila je Školu suvremenog plesa „Ana Maletić“, studij Suvremeni ples – izvedbeni smjer pri Akademiji dramske umjetnosti te Zagrebačku školu ekonomije i managementa. Tijekom studija, ostvarila je dvije Dekanove nagrade za plesne izvedbe. Studij je završila solo izvedbama: jednom u suradnji s koreografkinjom Aleksandrom Janevom Imfeld i drugom u suradnji s Nikolinom Medak, s kojom gostuje na KRADU festivalu u Zagrebu i Monoplay festivalu u Zadru. Tijekom 2017. izvodi u novoj plesnoj predstavi Irme Omerzo Razlikovanja, sudjeluje u kolektivnom autorskom projektu Nacrti, s kojima gostuje na međunarodnom festivalu Diskurs u Giessenu, Njemačkoj te radi na razvoju projekta Šum! u suradnji s Nikolinom Medak. Također, radi kao plesni pedagog u Umjetničkoj školi „Franje Lučića“ u Velikoj Gorici.
Komentari su zatvoreni.